freddyinaustralie.reismee.nl

Great Barrier Reef part 1

Zoals ik jullie al verteld heb, ben ik bezig met mijn PADI Open Water diving course. Vandaag zijn we voor het eerst buiten het zwembad gaan duiken en het was geweldig!

Vanochtend werd ik, iets te laat, opgehaald door het busje van "Down Under" en werden we bij de pier van Cairns afgezet. Daar gingen we de boot op en kregen we onze spullen aangewezen. Omdat Down Under ook dagtrips aanbiedt, maar wij zo ontzettend speciaal zijn, mochten wij bij de duikers zitten. Na denk een uur varen waren we aangekomen bij onze eerste locatie: het Norman Reef. Hier hebben we een duik gedaan van een half uur op een diepte van 10 meter en nog wat vaardigheden gedaan aan de oppervlakte. Daarna mochten we nog even snorkelen en hadden we een hele goede lunch aan boord. Daarna was het nog een 20 minuten waren naar het volgende reef: North Hastings. Dit was een nog veel mooier reef en daar gaan we gelukkig morgen weer heen! Hier hebben we ook een duik gedaan van ongeveer een half uur en natuurlijk wat vaardigheden behandeld. Deze keer zijn we op een diepte gaan duiken van 12 meter. Ook hier mochten we achteraf nog snorkelen.

Daarna was de dag weer voorbij en zijn we weer in het hostel. Leuke nieuwe Nederlandse kamergenoot erbij gekregen vandaag. Ook nog vrienden gemaakt met een Nederlandse jongen die op de boot werkte vandaag. Tijdens het duiken mochten wij geen camera meenemen, want we zijn hier echt bezig om te leren duiken. Wel heb ik mijn camera meegenomen tijdens het snorkelen alleen is het internet te sloom hier om te op internet te zetten. Zondagavond ben ik weer in Brisbane en dan zal ik de filmpjes erop proberen te zetten!

De vaardigheden die we moesten doen vandaag waren:
- Cramp Removal: hierbij leer je hoe je bij jezelf en je buddy kramp kan verhelpen.
- Tired Diver Tow: hierbij leer je hoe je je buddy kan helpen aan de oppervlakte als hij/zij moe of gewond is.
- Scuba Unit Removal & Replacement: hierbij waren we aan de oppervlakte en moesten we onze uitrusting uittrekken en vervolgens weer op de juiste manier aantrekken in het water.
- Regulator Recovery: hierbij verwijder je het onderdeel waar je mee ademt onder water en probeert deze met de juiste techniek weer terug te vinden.
- Clear a Partially Flooded Mask: hierbij laat je je masker vol lopen met water en probeert dan het water weer uit het masker te verwijderen.
- Alternate Air Source Use: hierbij simuleer je dat jij of je buddy geen zuurstof meer heeft, maakt de juiste gebaren en je buddy zal jou zijn/haar tweede zuurstofbron geven. Daarna zorgen jij en je buddy ervoor dat jullie tegelijk aan het oppervlak weer komen.
- Snorkel to Regulator Exchange: het verwisselen van snorkel naar regulator en andersom.
- BCD Oral Inflation: Normaal heb je een knop hiervoor, echter als je geen zuurstof meer hebt, werkt deze ook niet meer en moet je dus leren om het zelf te doen.
- Weight Removal & Replacement: Hierbij verwijderen je je loodgordel, waarna je hem vervolgens weer omdoet in het water.

Natuurlijk een paar soorten die ik heb gezien tijdens mijn duik/snorkel-avontuur (als je ze niet kent, mag je ze zelf even opzoeken op internet):
- Lion fish
- Giant Muray Eel
- Potato Cod
- Giant Clam
Verder heb ik ongeveer nog alle vissen gezien uit de film van Nemo, behalve Nemo zelf.
Ook heb ik gehoord dat er haaien zwommen, maar zelf heb ik ze helaas niet kunnen zien. Ik heb genoten van het prachtige koraal en al het leven eromheen. Ook nog een rog gezien en dan kan mijn dag natuurlijk helemaal niet meer stuk.

Reacties

Reacties

Joke

SUPER!!!

Ed

Hoi lieverd, nou dat klinkt fantastisch. Ik zie er naar uit als je de foto's plaatst. Veel plezier.

Carla

Echt geweldig allemaal .

daniel

Heeel erg jaloers! Alleen nu is er niks meer aan voor je als je begonnen bent op de mooiste duikplek ter wereld! Have fun!

Tonny

Jaloerssss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!