freddyinaustralie.reismee.nl

Cairns

Hallo iedereen!

Misschien hebben jullie het al door gehad, maar de laatste paar dagen had ik geen internet in Cairns. Vandaag kon ik internet kopen en speciaal voor jullie heb ik dat gedaan.

Zondag heb ik met Jenna het vliegtuig gepakt naar Cairns, dit is ongeveer 2,5 uur vliegen. Haar "schoonvader" heeft ons afgezet op het vliegveld en onze trip kon beginnen. Zelf was zij hier ook nog nooit geweest, dus kon alleen maar drama worden natuurlijk, haha. En een mooie vliegtuig selfie kan natuurlijk niet ontbreken.

We bleven van zondag tot en met dinsdagnacht in the Palm Royale slapen. Dit moest een luxe hotel zijn en dat was het dus niet, haha. Maar dat kan de pret niet bederven!

Gelukkig kent de vriend van Jenna de weg heel goed in Cairns vanwege zijn werk dus hebben we zijn raadt opgevolgt het zijn we zondag meteen de kroeg ingedoken: The Pier. Voor iedereen die nog eens naar Cairns gaat. Zondagavond tot 19.00 zijn alle drankjes $5.

Tot 19.00 zijn we dus in de kroeg gebleven om lekkere drankjes te doen. Daarna heeft Jenna mij geintroduceerd in Japans eten: Ramen. Ook dit is een tip van mij om zeker eens te eten!

Volgens Jenna's vriend zou "the Salt House" nog leuker zijn dan "The Pier" dus dat moesten we natuurlijk even uittesten. En jawel! Geweldige bar. Ietsje duurder, maar dat is het zeker waard. Deze kroeg ligt naast een jachthaven en heeft kleine vijfers in de kroeg. En geweldige espressomartini's!

Volgende dag zijn we de stad in gegaan en hebben we nogmaals geluisterd naar een tip van Ian. Deze keer voor het ontbijt. Echt heerlijk, toast met avocado, salade, dressing en gekookte eieren. Ook kregen we 50% korting op de gallerij dus die zijn we ook maar even ingegaan. Kostte ons nu nog maar $2,50.

Daarna moesten we dealen met de harde winter in Cairns voor onze tour begon.

De tour die we gingen doen was raften. Dit was echt geweldig. We werden midden in de stad opgehaald met een busje en moesten ongeveer een half uur rijden naar een gebied buiten de stad. Daar werd iedereen verdeeld onder 3 verschillende boten (7 man en 1 begeleider). Dit was echter wel heel mooi, want voorin de boot hadden we "team Missouri", daarachter "team Duitsland", dan "team Nederland" en als laatst "team Aussie", ookal in Jenna alleen maar ingeburgerd. Ik zat dus naast een Nederlandse jongen die toevallig uit een dorpje kwam wat ik kende van vakantie vrienden uit 2008. Nog toevalliger is dat hij deze vakantie vrienden van mij dus ook kende. Dat was wel even mooi.

Na ons avontuur hadden we enorm veel honger. Na eerst de hele stad door te hebben gelopen om erachter te komen dat het restaurant waar we naar zochten dicht was op maandag, zijn we maar terug gegaan naar onze favoriete bar "the salt house".

Toen wij rustig aan het genieten waren van onze wijn en aan het wachten waren op ons eten vroeg een gozer of hij bij ons mocht komen zitten. Natuurlijk mocht JP dat! Ook hierbij hebben we enorm gelachen, want we kwamen erachter dat hij weer mensen kende die Jenna ook kent. Hij was hier alleen in Cairns en dit was zijn laatste avond. Ook liet hij even vallen dat het zijn verjaardag was. Jenna en ik kunnen iemand natuurlijk niet alleen laten drinken op zijn verjaardag dus zijn we naar Giligans gegaan.

Volgende dag hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we lekker bij het zwembad gebleven. Jenna haar laatste dag voor ze weer moest werken en ik moest de volgende dag aan mijn duikcursus beginnen. Wel zijn we nog naar een geweldig restaurant gegaan "the green ant". Hier vroeg het meisje om mijn ID en ze gegon te lachen "zo dus jij komt ook uit Nederland", de Nederlanders blijven me achtervolgen. Wel had ze even kunnen waarschuwen dat de porties voor delen waren, want Jenna en ik zaten echt bom vol. Gelukkig hadden we jurkjes aan dus konden we onze foodbaby's goed verstoppen.

Vanochtend vroeg op voor mijn duikcursus. Heel de ochtend in een klaslokaal gezeten en na de lunch het zwembad in gegaan. De komende dagen zal ik slapen in Giligans. Helaas niet teveel feesten voor mij, want ik moet nu nog gewoon gaan leren voor mijn klas morgen. Ik heb hier dus internet en kan jullie weer op de hoogte houden van alles wat hier gebeurd. Nu ga ik lekker in me bedje liggen en leren, want morgen om 07.40 staan ze voor de deur om me op te halen voor een dagje duiken en examens maken.

Reacties

Reacties

Opa en Oma

Blij weer wat te lezen van je.
Heel veel plezier nog en succes met je duikcursus.

Joke

Je bent goed bezig hoor Freddy!! Lekker genieten en lol maken. Ben wel neel benieuwd naar het duiken. Stoer hoor.

Sharon

Wauw dat klinkt allemaal super leuk.
Heel veel plezier nog daar, lekker genieten!

Carla

Ziet er allemaal super uit, morgen nog daagje zwembad en dan 2 dagen barrier reef, benieuwd naar de foto's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!