freddyinaustralie.reismee.nl

Great Barrier Reef part 2

Laatste dagje alweer in het Great Barrier Reef. Vandaag weer twee duiken maken op de zelfde locaties als de eerste dag. Deze keer zijn we met de eerst duik 18 meter diep gegaan en met de tweede weer 12 meter diep. Het zicht was helaas iets minder goed als de eerste dag, dus hebben we met de eerste duik niet heel veel kunnen zien. Wel was het heel gaaf om zo diep onderwater te zijn en hebben we natuurlijk onze vaardigheden goed kunnen oefenen. We moest deze keer navigeren met een compas met je buddy. Dus iedereen deed dat braaf alleen de stroming was zo sterk dat iedereen elkaar kwijt was na de oefening. Gelukkig hebben we elkaar weer kunnen vinden. Ook moesten we deze keer weer ons masker laten vol lopen met water en weer leeg laten lopen. Ook moesten we een oefening doen als je zonder lucht kwam te zitten en je op een snelle, maar gecontroleerde manier weer aan het wateroppervlak kan komen.

Tweede duik was weer bij North Hastings en dit is echt mijn favoriete reef. Hier was het zicht ook net iets beter dan bij Norman Reef. Hier hebben we ook een aantal vaardigheden moeten doen zoals een "mask removal/replacement". Hierbij haal je je masker volledig van je hoofd waarna je hem daarna weer correct terug zet. Verder hebben we "hover" gedaan. Hierbij mochten we wat trucjes doen wat we leuk vonden een paar meter boven de bodem. Ook hebben we even een groepsfoto gemaakt onder water dus als ik goed internet heb en mijn groepsgenoten alles doorgestuurd hebben alles op internet zetten. Tijdens deze duik zijn we ook nog een reef shark tegengekomen wat echt heel gaaf was. Ik kon de haai zo aanraken met mijn handen zo dichtbij.

Na het duiken nog even gesnorkeld en jawel de hele groep heeft zijn/haar PADI Open Water!

Onze groep bestond uit een koppel uit Melbourn, een koppel uit Canada, een Frans meisje en ik. En omdat onze groep zo leuk was, hadden we s' avonds afgesproken om te eten met z'n alle met de instructeur. We zijn pizza gaan eten bij de Rammle n Hum en iets teveel gedronken. Omdat de twee koppels de volgende dag verder gingen met een andere duikcursus en de instructeur moest werken, eindigde de avond al vroeg. Aangekomen bij mijn hostel vroeg mijn kamergenoot of ik een drankje kwam doen bij zijn vrienden. Natuurlijk, gezellig. Na dat drankje werd ik nog de stad in gevraagd door iemand die op de boot werkte van het duiken. Dus ik ben nog even de stad in gegaan.

Nu helemaal kapot, maar aan een heerlijk ontbijtje bij Perrotta's. Straks even een shuttle regelen voor naa het vliegveld en weer terug naar Brisbane.

Kort samengevat: ik heb een geweldig week gehad in Cairns. Eerste paar dagen super gehad met Jenna en daarna tijdens mijn duikcursus enorm veel gelachen en nieuwe vrienden gemaakt!

Reacties

Reacties

Carla

Geweldig, straks een goede vlucht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!